Recenze CA M15A4 Carbine

16. 12. 2005

Tak konečně jsem dostal výplatu a prodal starý airsoft manuál a nyní mi zbývá pouze vybrat to správné AEG. Jelikož hraji za amíky, tak můj výběr byl značně omezen na zbraně série Colt M16 nebo Armalite M15...

img

Zbraně řady M16 jsou hrozně dlouhé a nedovedl jsem si představit, že s takovouhle zbraní bych měl hrát v budově. To bych se bál, že ji někde zlomím. Tak padl můj výběr na M4 z výsuvnou pažbou. Jednak je vhodná na CQB, ale i v lese se sní člověk neztratí. Bohužel v té obě nebyla ještě na trhu M15A4CQB od CA – na ni bych si určitě připlatil.

Když jsem si zkoušel od kámošů půjčovat jejich zbraně, tak jsem zjistil, že zbraně od CA nebo ICS mají o něco vetší dostřel než zbraně od "staré známé MARUI". M4 od ICS byla o dost dražší než od CA a navíc prodejci uvádí ze CA snese upgrade pružinou M120 bez výměny čehokoli jiného. Tak jsem se nakonec rozhodl pro M15A4 Carbine od firmy Classic Army s tím, že si do ní nechám namontovat pružinu M120 až budou zase peníze.



Když jsem ji uviděl v krabici, tak byla větší než jsem ji čekal. A hlavně ta hmotnost byla ohromná, vždyť váží 2.8 kg (přesně 2.737 kg)!!! V krabici je spolu se zbraní dodávám vytěrák hlavně, něco na štelování výšky předního mířidla (nevím přesně jak se to jmenuje) a zásobník. Je to Točák na 300 kulí, takže nemusíte mít moc strach, že by vám došli kule - tedy pokud nejste nějaký mega-kropič. Není to jako u Marui, kde je dodáván Tlačák jen na 68 kulí a když chcete si při boji vystřelit nějakou tu delší dávku, tak byste si měli přikoupit další zásobník.

Když jsem si vzal zbraň poprvé do ruky, tak jsem byl překvapen jejím zpracováním, které je podle mého názoru výborné. Prostě se nikde nic nehýbalo a neviklalo. Předpaží vypadá o dost reálněji a bytelněji než to lesklé od Marui. Také tělo je z kovu (nebo spíše z nějaké slitiny) a vypadá krásně. Zvláště, když se tak trošku odře. To zbrani přidá také na reálnosti. Na výsuvnou opěrku bych si také nemohl ztěžovat. Když jdu do baráku, tak ji jednoduše zasunu a můžu s o dost lépe manipulovat, než se zbraní s pevnou pažbou.



Míření je stejné jako u kteréhokoli jiného „Coltu“. Vždy máte na zadním mířidle na výběr ze dvou dioptrických průhledů, které lze libovolně měnit. Jeden průhled je velmi hrubý a ten druhý zase docela dost přesný. Zadní mířidlo lze štelovat doprava - doleva a nahoru - dolu. I přední mušku lze štelovat nahoru - dolu pomocí takového kolíku, který je v krabici. Jak tomu bývá i u MP5tek, tak i u těchto zbraní se hrozně špatně míří v šeru a natož ve tmě. Osobně bych doporučil si přední mířidla polepit fosforující folií nebo alespoň natřít bílou barvou.

Jelikož zbraň nemá pevnou pažbu, tak je trochu problém s uložením akumulátoru. Do zbraní od Tokyo Marui dáte jen akumulátor Sanyo 8.4V nebo 9.6V/600mA a GP 8.4V nebo 9.6V/1100mA. Po drobných úpravách, jako je vyndání té plastové destičky s pojistkou, můžete použít i akumulátor GP 9.6V/2000mA.



Ale do zbraně od CA lze dát akumulátor GP 9.6V/2000mA bez jakýchkoli úprav. Nicméně do základu bych doporučil baterii spíše 8.4V, která je šetrnější k vnitřnostem zbraně. Ale není to jako u Marui, která v žádném případě v základu nesnese 9.6V, protože má o dost méně kvalitní kola než CA.

Teď už tedy konečně ke střeleckým vlastnostem. Zbraň ,,krmím“ jen značkovým střelivem od Marui. Hop-Up je ve zbrani regulovatelný, takže používám kule 0.20g a 0.25g. Častěji však používám 0.20g. Hlavně kvůli tomu, že jsou o dost levnější a pro zbraň v základu naprosto dostačující. Se střelivem 0.25g je sice přesnost o něco větší, ale s 0.20g to dávka vždy jistí :-)



Při optimálních podmínkách dostřelí zbraň tak 55 metrů bez toho, aby se kulička moc zvedala. Postava se dá trefit na semi asi tak na 45-50 metrů, ale to záleží dost na střelci. Dostřel, jak už jsem psal, je v porovnání s Marui Colt M4A1 Carbine o pár metrů větší, ale není se čemu divit, vždyť CA zbraně mají v základu pružinu M100 a Marui jen M90.

Jen bych sem dal takové upozornění - nekupujte do toho jiné kule než Marui! Jednou jsem si řekl, že ušetřím a koupil jsem jiné kule a ty měli znatelně menší dostřel a navíc přesnost byla také horší!!!



U zbraně jsem zaregistroval jeden problém. Tím je viklající se zásobník. Řeším to tak, že zásobník obmotám izolačkou a je po problémech. Tento problém prý mají všechny typy M16tek i M4ek.

Závěrem bych chtěl poznamenat, že to jak si všichni stěžují na kvalitu zbraní CA a říkají jak jsou problémové, tak to není pravda. Mě se zatím se zbraní nic nestalo a to ji mám už přes půl roku. Kdyby se mi vyskytli nějaké problémy, tak to napíšu do komentářů, ale myslím, že nové generace zbraní od Classic Army jsou již velmi spolehlivé.

Joeee

Komentáře

20.12.2005 RE: blackhunter

AirsoftGuns.czAirsoftGuns.cz
Pokud nekoho oznacite za blbce, ktery machruje a keca ptakoviny a nazaver tak trochu "zamachrujete" sam, tak to je dost zarazejici. Na cizich forech si delejte co chcete, ale na nasich strankach budete dodrzovat urcita pravidla slusneho chovani. To plati i o tom poslednim komentari :)

20.12.2005 ha

blackhunterblackhunter
jo samochvála smrdí a co jako (od tebe to sedí)? Nechci rozpoutával flame, ale konstatoval jsem fakta a radím tady. Nerozvíjejme tady moudra v kometářích, když se to už netýká článku. Od hodnocení zbraní je www.airsoft-portal.cz/portal.

20.12.2005 Znalci...

HarryHarry
Nerad se do podobnych debat poustim, ale neda mi to... Zajimalo by mne, kolik zkusenosti a s kolika zbranema maji zde pritomni "znalci", ze tady vynaseji tak rezolutni zavery... Ja mam, pripadne jsem mel AEG Marui, CA, GG, GP, ICS, Academy v poctu desitek kusu (prave ted 8). A popravde receno, netroufam si rict, ze by nektera firma delala "nejlepsi" zbrane. Kazda ma nektery dily dobry, jiny horsi. Kdo chce "to nejlepsi", zakonite musi skoncit u zbrane sestavene z dilu ruznych vyrobcu - a prirozene za dost penez... Tak prosim nehlasejte, ze tohle jsou super zbrane a tamto zase smejdy, zvlast kdyz to mate jen z doslechu a ne z vlastni zkusenosti...

20.12.2005 Odolnost

FleeFlee
Nedavno mi spadla z 2,5m a vsichni povidali, ze kdyby to byla Maruika tak ji tam sbiram jeste ted:)

19.12.2005 RE: blackhunter

AirsoftGuns.czAirsoftGuns.cz
Samochvala smrdi :))

19.12.2005 blbec!

blackhunterblackhunter
Namachruj! Kecáš prákoviny. M15 jako takové je JEN CA! Marui to má jako M4A1. Já jsem psal, že tu desku CA nemají! Marui je má. A kapacita se označuje v Ah=Ampér hodina, nebo mAh= mili Ampér hodina). Žádné mA!!! Mimochodem měl jsem mockrát rozdělané ÚPLNĚ všechny Maruiky (kromě UZI a M14)a CA obvzlášť znám do posledního milimetru!

18.12.2005

velkejfrajervelkejfrajer
jo ja se pridavam mel jsem TM a presel jsem na CA.... uz bych nemenil nazpet. Je to neporovnatelny rozdil prakticky za stejne prachy CA IS DA BEST

18.12.2005 Souhlas

MichalCZMichalCZ
Joeee uplně stebou souhlasím, také mam m15a4 Carbine a nemužu si stěžovat ...... můj názor, když jsem viděl matui m4a1 i jsem sní střilel je takovej... vypadá to jako děcká hračka a dostřel nic moc. Prostě a jednoduše m15a4 od CA je nejlepší zbraň na trhu ...!!!!

Novinky a slevy emailem